Geschiedenis

Al sinds 1954 spelen jongens en meisjes het spel van Scouting in Hoogvliet. In Nederland bestaat Scouting inmiddels al meer dan 100 jaar!

De groep is ontstaan in oktober 1954. De groep is in 1982 gefuseerd met de Rijnmond groep en verder gegaan onder de naam Scouting Hoogvliet, de Verkenners (nu Scouts) nemen de naam van de oude groep over, ze noemen zich zelf “de Botlektroep”.

MacKintosh

Binnen Scouting Hoogvliet speelt MacKintosh een zeer grote rol. Wij hebben geen standaard groepsdas maar één met een echte schotse ruit van de MacKintosh Clan uit Schotland.

Het stam onderdeel van Scouting Hoogvliet heet ook MacKintosh en het welpen onderdeel heet The Wildcat Horde naar het logo van MacKintosh. Bij het sluiten hebben we ook een speciale Scouting/MacKintosh Yell:

Wij wensen elkaar een goed pad en een zonnig spoor met hazen- en konijnenvellen. W-I-L-D-C-A-T, Wildcat, wildcat, doe maar mee,wildcat, wildcat das pas tof. Touch not the cat but a glove, miaauwwwwww

Scouting Hoogvliet

Scouting Hoogvliet heeft maar liefst 94 leden en wordt mogelijk gemaakt door 15 leiding en valt binnen Regio Rond de Rotte. De regio ondersteunt de groepen met speladviezen, trainingen voor leidinggevenden en de uitleen van materialen. Alle regio’s vormen samen Scouting Nederland. In totaal bevat Scouting Nederland 1.100 Scoutinggroepen met gezamenlijk maar liefst 85.000 jeugdleden en 25.000 vrijwilligers. Scouting maakt onderscheid tussen land-, water- en luchtscouts. Scouting Hoogvliet behoort tot de Landscouts van Scouting Nederland.