Terrein

Scouting Hoogvliet ligt aan de rand van de Oude Maas, midden in de groene gordel rond Hoogvliet. Scouting Hoogvliet bevindt zich in een rustige en kindvriendelijke omgeving. Rond het terrein staan, op enige afstand, een aantal woongebouwen en een woonwijk.

Ons terrein heeft een totale grootte van ongeveer 5200 vierkante meter. Op het terrein staat een nieuw metalen en goed geïsoleerd hoofdgebouw dat voldoet aan de laatste bouw- en verhuurvoorschriften. Tevens staat op het terrein een houten bijgebouw en een grote kampvuurkuil.

Het grasveld heeft een afmeting van ca. 46m1 x 50m1 welke omringt is met bomen en gedeeltelijk is omringt met een sloot. Het grasveld mag dagelijks vanaf 8:00 tot 21:00 voor tal van spel activiteiten worden gebruikt. Aan de achterzijden van ons clubgebouw is er een natuurtuin met diverse fruitbomen en een knusse hut.